John Deere Tier3b (IT4) variklių technologija – TIK DYZELINAS !
Nuo 2011.01.01 Europos Sąjungoje įsigaliojoTier IIIb (IT4) išmetamų deginių reikalavimai 130–559 kW galios varikliams, naudojamiems ne keliais judančiose transporto priemonėse (traktoriuose, kombainuose ir pan.). Šie reikalavimai, kaip nei vieni kiti iki šiol buvusiųjų tiesiogiai įtakos mašinų eksploatacijos kaštus bei naudojimo patogumą.
Tam, kad pasiekti Tier IIIb (IT4) reikalavimus, šiuo metu pasaulyje plačiausiai naudojamos dvitechnologijos:
EGR + EF (išmetamų dujų recirkuliacijos sistema + išmetamų dujų NOx ir kietųjų dalelių filtras). Ši technologija naudoja tik visiems įprastą dyzeliną.
SCR (selektyvinio katalitinio redukavimo katalizatorius). Šiai technologijai kartu su dyzelinu reikalingas vandens karbamido tirpalas (geriau žinomas AdBlue pavadinimu).
JohnDeere, kaip ir keletas kitų didžiausių ne kelių transporto priemonių variklių gamintojų, tokių kaip Cummins, Perkins, Caterpilar, JCB, pasirinko EGR + EF variklių technologiją Tier3b (IT4) reikalavimams įgyvendinti, kaip technologiją geriausiai pritaikytą žemės ūkio specifikai bei klientų poreikiams.
EGR + EF technologija užtikrina du labai svarbiusvartotojuidalykus:
Mašinose naudojamas vien tik dyzelinas.
Aiškiai numatomi eksploatacijos kaštai: John Deere 8R serijos traktorių kietųjų dalelių filtro keitimo intervalas 5000 h, viena darbo valanda eksploatuojant Tier IIIb (IT4) emisijos variklį su EGR + EF filtru John Deere traktoriuose vartotojui kainuos tik 0,49 Lt brangiau nei varikliuose su Tier IIIa emisija.
Nors SCR variklių technologija gana plačiai paplitusi kelių transporto priemonėse (sunkvežimiuose bei vilkikuose), potencialūs žemės ūkio mašinų su SCR technologija naudotojai turėtųžinoti, kad:
Ūkyje reikės spręsti vandens karbamido tirpalo tiekimo, sandėliavimo (užšala esant žemesnei nei -11 C temperatūrai), užpildymo lauke klausimus.
Traktoriuje ar kitoje mašinoje bus papildoma įranga, kad sistema funkcionuotų – papildomas vandens karbamido tirpalo bakas, dozavimo, pašildymo sistemos bei SCR katalizatorius.
Skaičiuojant tikruosius eksploatacijos kaštus reikia numatyti vandens karbamido tirpalo (AdBlue) kaštus (apie 2LT/ltr, sunaudojimas apie 10% nuo sunaudojamo dyzelino kiekio) bei kaštus SCR katalizatoriaus keitimui.
Atkreipiamedėmesį, kad kai kurie gamintojai pasirinkę SCR variklio technologiją, savo reklamose pateikia naujų traktorių degalų sąnaudas neįskaičiuodami vandens karbamido tirpalo (AdBlue) sąnaudų. Mūsų nuomone, tokiu būdu klientai yra sąmoningai klaidinami dėl tikrųjų mašinos eksploatacinių kaštų.