Daugelis John Deere traktorių modelių nepriklausmų vertintojų duomenimis yra patys našiausi ir ekonomiškiausi rinkoje. Tačiau norint pilnai išnaudoti traktoriaus galią ir pasiekti optimalias degalų sąnaudas būtina optimizuoti kertinius traktoriaus parametrus. Žemiau pateikėme dažniausiai daromas operatorių klaidas ir patarimus kaip be didelių pastangų sumažinti savo traktoriaus degalų sąnaudas:
1. Traktoriaus balastavimas:
Lauko darbai: optimalus traktoriaus galios ir svorio santykis lauko darbuose yra 45-50 kilogramų traktoriaus svorio vienai variklio arklio galiai. Per mažas traktoriaus svoris lauko darbuose yra viena iš per didelio ratų prabuksavimo ir didelių degalų sąnaudų priežasčių. Optimalus ratinio traktoriaus ratų prabuksavimas lauko darbuose yra 8-12%.
Pavyzdys: John Deere 6215R, kurio vardinė variklio galia yra 215 AG lauko darbuose turėtų sverti apie 9600 – 10700 kg. Šis modelis 10000kg masę pasiekia panaudojus 900kg svorį ant priekinės pakabos ir 800kg galinių ratų svorius (po 400kg kiekvienam galiniam ratui).
Ratų prabuksavimo optimizavimas degalų sąnaudas leidžia sumažinti apie 10%.
Transporto darbai: optimalus traktoriaus galios ir svorio santykis transporto darbuose yra 35-38 kilogramai traktoriaus svorio vienai variklio arklio galiai. Bandymų metu nustatyta, kad viena papildoma tona traktoriaus svorio be reikalo išeikvoja 1 litrą dyzelino per valandą! Viena iš dažniausiai pasitaikančių operatoriaus klaidų yra darbas transporto darbuose lauko darbams subalastuotu traktoriumi.
Pavyzdys: John Deere 6215R, kurio vardinė variklio galia yra 215 AG transporto darbuose turėtų sverti 7500 – 8200 kg. Šio modelio masė be jokių papildomų svorių yra apie 8300 kg, taigi transporto darbuose jam nereikia jokių papildomų svorių, o jeigu tokie sukomplektuoti, juos reikėtų nuimti.
Nereikalingo balasto nuėmimas degalų sąnaudas transporto darbuose leidžia sumažinti apie 10%.
2. Padangų slėgis:
Optimaliam padangų slėgiui nustatyti kiekvienas padangų gamintojas turi specialias skaičiuokles kurios pagal traktoriaus ašių apkrovas ir konkrečius padangų išmatavimus pateikia optimalaus padangų slėgio rekomendacijas. Šias skaičiuokles galima rasti padangų gamintojo interneto puslapyje, o daugelis gamintojų siūlo ir mobiliąsias programėles planšetiniam kompiuteriui ar mobiliąjam telefonui.
Lauko darbai. Viena dažniausių operatoriaus klaidų yra per didelis oro slėgis padangose. Esant per dideliam padangų slėgiui traktorius daugiau buksuoja, todėl sunaudojama daugiau degalų. Be to, sumažėja padangų kontakto plotas su dirva todėl neišvystoma pilna traukos galia o dirva per daug slegiama.
Pavyzdys: John Deere 6215R su Michelin 650/85R38 ir 600/70 R28 padangomis. Traktoriaus masė 10000kg: 4600kg priekinė ašis ir 5400kg galinė ašis. Pagal Michelin rekomendacijas priekinių padangų slėgis turėtų būti 0,8 bar, o galinių 0,6 bar.
Bandymų metu nustatyta, kad padangų slėgio optimizavimas lauko darbuose degalų sąnaudas leidžia sumažinti apie 10%.
Transporto darbai. Transporto darbuose rekomenduojama pasirinkti gerokai didesnį padangų slėgį tiek traktoriaus, tiek priekabos padangose. Didesnis slėgis sumažina padangų kontakto plotą su kelio danga todėl sumažėja riedėjimo pasipriešinimas, be to padangos mažiau kaista ir dyla.
Pavyzdys: John Deere 6215R su Michelin 650/85R38 ir 600/70 R28 padangomis. Traktoriaus masė 8300kg: 3400kg priekinė ašis ir 4900kg galinė ašis. Transporto darbams rekomenduojamas priekinių padangų slėgis yra 1,4-1,6 bar, galinių 1,2-1,4 bar. Priekabos padangas rekomenduojama pripūsti ne mažiau kaip iki 80% maksimalaus leistino slėgio.
Bandymų metu nustatyta, kad padangų slėgio optimizavimas transporto darbuose degalų sąnaudas leidžia sumažinti apie 10-15%.
3. Variklio darbo nustatymai. Optimalus degalų sąnaudų ir traukos galios santykis pasiekiamas išlaikant variklio sūkius tarp maksimalios galios ir maksimalaus sukimo momento bei esant apie 80% variklio apkrovai. Todėl būtina tinkamai pasirinkti nustatytus ir maksimalius variklio sūkius bei stebėti variklio apkrovos rodmenis.
Pavyzdys: John Deere 6215R, maksimali galia (237 AG) pasiekiama esant 1900 aps./min, maksimalus sukimo momentas (1004 Nm) pasiekiamas esant 1600 aps./min variklio sūkiams. Taigi lauko darbuose rekomenduojama išlaikyti optimalius variklio sūkius tarp 1600 – 1900 aps./min. Tačiau jei variklio apkrova nesiekia 80%, rekomenduojama neviršyti 1700-1800 aps./min. ribos. Taip bus užtikrinta maksimali traukos galia bei degalų ekonomija. Tuo tarpu transporto darbuose rekomenduojama neviršyti 1600-1700 aps./min. ir stengtis palaikyti kuo pastovesnį greitį.
Variklio parametrų optimizavimas gali padėti sumažinti degalų sąnaudas apie 5%.
4. Transmisijos darbo nustatymai. Beveik visos šiuolaikinės transmisijos turi automatinio pavarų perjungimo ir variklio sūkių parinkimo režimą, todėl rekomenduojama naudoti AUTO režimą. Dirbant šiuo režimu užtenka nustatyti norimą greitį, o traktorius pats parinks tinkamiausią pavarą ir variklio sūkius atsižvelgdamas į variklio apkrovą. 2017 metais John Deere ir Michelin surengto Europos traktorių operatorių čempionato rezultatai parodė, kad naudojant AUTO režimą buvo pasiektos mažesnės degalų sąnaudos nei pavarų perjungimą patikėjus operatoriui.
Jei vis tik dirbama rankiniu režimu, rekomenduojama pasirinkti aukščiausią pavarą kurią leidžia apkrova, kad būtų išlaikomas reikalingas darbinis greitis ir palaikomi žemesni variklio sūkiai. Tačiau būtina pasilikti vietos nenumatytiems apkrovos padidėjimams, pvz. pasikeitus dirvos struktūrai ar važiuojant į įkalnę. Todėl traukos darbams nerekomenduojama rinktis pirmosios pavaros diapazone, kad padidėjus apkrovai užtektų perjungti žemesnę “PowerShift” pavarą nepertraukiant galios perdavimo ir nereikėtų keisti diapazono. Keičiant diapazoną prarandama traukos galia, todėl kol vyksta perjungimas prarandamas darbinis greitis iki kurio vėl reikia įsibėgėti. Dažnas pavarų perjungimas ir greičio keitimas neišvengiamai didina degalų sąnaudas.
Transmisijos parametrų optimizavimas gali padėti sumažinti degalų sąnaudas apie 5%.
5. GTV nustatymai. Jei tik leidžia apkrova rekomenduojama rinktis “ECO” GTV greitį kuris ženkliai sumažina variklio sūkius. Net jei dirbama standartiniu GTV greičiu kai kuriuose darbuose galima šiek tiek sumažinti GTV sūkius neprarandant darbo našumo ir kokybės. Neženklus GTV sūkių sumažinimas gana ženkliai sumažina variklio apsisukimus todėl padeda pasiekti mažesnes degalų sąnaudas. Pavyzdžiui nuo 1000 aps./min GTV greitį sumažinus iki 900 aps./min variklio sūkiai sumažėja 200 apsisukimų per minutę (nuo 2000 aps./min iki 1800 aps./min).
GTV sūkių sumažinimas padės sumažinti degalų sąnaudas apie 2-3%.